Elu on areng. Väärtustan elukestvat õpet.
Oma haridustee planeerisin teadlikult eesmärgiga omandada haridus Tartu Ülikooli õigusteaduskonnas ja Tallinna Tehnikaülikooli majandusteaduskonnas. Täna saan tõdeda, et eesmärk on täidetud. 2001. aastal lõpetasin Tartu Ülikooli õigusteaduskonna õppekava (kvalifikatsioon võrdsustatud magistrikraadiga) ning 2019. aastal Tallinna Tehnikaülikooli ärikorralduse magistriõppe.
Töine elu on olnud kombinatsioon teadlikest valikutest ja „juhuslikest sündmustest“, mis on avanud järgmised valikuvõimalused. Kaitseministeeriumis, Riiklikus Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuses, Sihtasutuses Innove, Saue Gümnaasiumis, Haridus- ja Teadusministeeriumis ning Harku Vallavalitsuses olen saanud erinevatel ametikohtadel mitmekülgse kogemuse.
Juristi ja juhina, reformides ja arendades. Juhtides väikseid meeskondi ja üle-eestilist juhtide meeskonda. Kogemust juhina on mul nüüdseks ligi 20 aastat, kõigi nende erinevate rollide käigus on lisandunud väga erinevaid kompetentse ja teemasid.
Mõned näited teemadest, milles tunnen end kindlalt ja mis mind endiselt käivitavad.
- Analüüs ja töö andmetega. Kõige alus on info ja numbrid. Minu esimene täiskohaga töökoht oli Kaitseministeeriumis, kus sain muuhulgas võimaluse analüüsida erinevaid avalikke julgeolekupoliitika dokumente. Analüüsil ja järelduste tegemisel on oluline roll ka juristi töös.
- Strateegiline planeerimine ja juhtimine. Asekantsleri (Haridus- ja Teadusministeerium) ja abivallavanema (Harku vald) töö hõlmab niiesindusfunktsiooni täitmist kui vajadust pidada keerulisi läbirääkimis. Strateegiline planeerimine koos kõige sellega kaasas käivaga on minu jaoks alati olnud huvitav ja väljakutset pakkuv.
- Koolivõrgu arendus. Viimased kümme aastat olen nii teoorias kui praktikas olnud seotud haridusvõrgu planeerimise ja kitsaskohtadele lahenduste leidmisega.
- Koolijuhtimine. Saue Gümnaasiumi direktori amet andis võimaluse luua uus organisatsioonikultuur. Selle käigus tuli lahendada ka väljakutse, kuidas teha nii, et kõik lapsed oleksid märgatud. Kooli juhtimine on töö inimestega ja suurim väljakutse on uute õpetajate leidmine. Direktorina tööle asudes seadsin endale eesmärgiks, et Sauel peab tekkima kooli ukse taha järjekord tööle kandideerijatest. Teist aastat Sauel töötades võisin täheldada esimesi märke sellest, et eesmärk oli jõukohane.
- Kvaliteedijuhtimine. Ligi 20 aastat olen pööranud tähelepanu, et organisatsioonides rakendatakse PDCA-mudelit (neljaastmeline Plan-Do-Check-Act juhtimismudel) ja seda mitte üksnes dokumentides, vaid osana organisatsiooni vereringest. Läbitud kvaliteedijuhtimise alased koolitused on aidanud praktilised kogemused ja teoreetilised alused tasakaalustada.
- Õigusalane nõustamine. Töö Haridus- ja Teadusministeeriumi õigusosakonnas andis hea praktilise baasi juristi tööks. Sama õigusosakonna juhtimine tõi lisaks oskuse kiirelt reageerida väga erinevatele õiguslikele küsimustele erinevates valdkondades.
- Kriisijuhtimine ja valmisolek kriisideks. Üle 20 aasta ja läbi erinevate töökohtade on minu tegevuste lahutamatuks osaks olnud kriisireguleerimine staabijuhina või meeskonnaliikmena.
- Personalivaldkond. Mis tahes ametikohal olen alati lähtunud teadmisest, et tööd teevad inimesed, mitte allkirjastatud dokumendid. Seetõttu olen tööd personaliga alati väärtustanud ja sellesse teadlikult panustanud. Praktikas on tulnud välja töötada nii personalipoliitikat kui disainida tasu- ja motivatsioonisüsteeme. Personali (mass)värbamise ja ka lahkuminekute korraldamisel on olnud huvitavaid kogemusi ja lahendusi.
Enesearengu osas on olnud huvitav väljakutse MÕTE podcastis osalemine kus käsitleme eelkõige akronüümist MÕTE tulenevaid haridusteemasid.
M nagu motivatsioon
Õ nagu õppimine
T nagu tagasiside
E nagu eestvedamine